16 Eylül 2013 Pazartesi

Türkiye ve E-Ticaret

Türkiye ve E-Ticaret

Bildiğiniz gibi e-ticaret hızla büyümeye devam ediyor. 2012 verilerine baktığımız zaman perakende sektöründe herhangi bir büyüme yaşanmazken e-ticaret ise %12 büyüme gerçekleştirdi. 2.5 milyar dolar olan Türkiye e-ticaret hacmi oldukça büyük gibi görünmesine rağmen perakende sektörünün ancak binde 7 lik bir kısmına denk geldiğini de belirtmek lazım.

Biraz daha detaya inecek olursak ülkemizde her 5 kişiden biri internet üzerinden alışverişi tercih etmektedir. Genç nüfusumuzun neredeyse tamamı (%97) e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmaktadır. E-Ticaret siteleri üzerinden alışverişi en çok tetikleyen konular ise uygun fiyat, ücretsiz kargo, iade garantisi olarak sıralanmaktadır.



2012 yılında internetten yapılan ödeme miktarı 30 milyar TL yi aşmış durumda. Harcanan rakamın büyüklüğü size çok gelebilir fakat olayın diğer tarafından bakacak olursak Ülkemizde 36 milyon internet kullanıcısı ve neredeyse hepimizin cebinde bir kredi kartı mevcut. Bu durumda bize e-ticaret hacminin Türkiye'de daha fazla olması gerektiğini gösteriyor diyebiliriz.

Verilere bakıldığında da 2013 yılında e-ticaret sektörünün büyümeye devam edeceği açık olarak ortadadır. E-ticaret sektörünün bu kadar hızla büyüyor olması yatırımcıların e-ticarete olan ilgisini artırmaktadır. Yeni yatırımlar, yeni girişimler ve yeni projeler Türkiye'de e-ticaretin büyümesine sebep olmakla beraber sektörde bulunan oyuncularında bu yeni girişimlere karşı tedbir almasına neden olmaktadır.

Sonuç itibari ile rekabetin kaliteyi ve uygun fiyatı getirdiği bu ortam en çok internet müşterilerine yarayacaktır. 


0 yorum for "Türkiye ve E-Ticaret"

Leave a reply

Yandex.Metrica