16 Eylül 2013 Pazartesi

E-Ticaret'te Hedefim Ne Olmalıdır?

E-Ticaret'te Hedefim Ne Olmalıdır?

Öncelikle daha önceki yazılarımızda belirttiğimiz gibi ülkemizde 14 bin civarı e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Bu e-ticaret sitelerinin yüzde 15-20 lik bir kısmı bu işten ciddi anlamda para kazanabilmektedir. Kalan kısım ise tabiri caizse para kazanmakta yada kendini kurtarmaktadır.

Bu şartlar altında %15-20 lik kısma girmeniz için çok ciddi yatırım yapmanız gerekmektedir. büyük yatırımlar yapmadan para kazanmak gibi bir düşünceye sahipseniz bu durumda en azından %75-80 lik kısmın üstlerinde yer alamaya çalışmalısınız. Şunu unutmamanız lazım e-ticarette para harcamadan para kazanmak neredeyse imkansızdır. 

Genellikle gelen maillerden anladığım proje sahiplerinde e-ticaret çok basit bir iş ve kolay para kazanma yolu gibi görünmektedir. Hazır bir    e-ticaret paketi alıp 2-3 tedarikçi ile anlaşıp ürünleri siteye koymakla iş bitiyor olsaydı emin olun herkes e-ticaret yapardı. Düşünülmesi gereken bu işlemlerin sonrası... 

Şu soruları mutlaka kendinize sorup cevaplamalısınız.

Müşterim beni nasıl bulacak? 
Müşteriye ne vaat ediyorum?
Fiyatlarım piyasadaki ürünlere göre ne durumda?
Rakiplerim kimler?
Kargo, iade ve garanti koşullarım nasıl?
Ben müşteri olsam ne isterdim?

Bu sebeple ilk hedefiniz ilk 1 yıl para kazanamayacağım olgusunu kafanıza yerleştirmek olmalıdır. Akabinde ikinci hedefiniz mutlaka bu süreyi uzatmamak ve e-ticaret projenizin fikir aşamasında kalmaması adına bu işi bilen bir e-ticaret danışmanından projeniz başlamadan destek almanız ve projenize yön verilmesi konusunda yardım istemeniz olacaktır. 

Son olarak e-ticaret projesi kurmak isteyenlere ve proje sahiplerine tavsiyemiz mutlaka ama mutlaka maliyet hesaplamaları yaparak piyasayı ve rakipleri çok iyi analiz ederek bu işe girmeleri yada sürdürmeleridir. 


0 yorum for "E-Ticaret'te Hedefim Ne Olmalıdır?"

Leave a reply

Yandex.Metrica