22 Ocak 2015 Perşembe

E-Ticaret ve 2015 Pazarlama Stratejileri

E-Ticaret ve 2015 Pazarlama Stratejileri

Yeni yıl yeni umutlar, yeni başlangıçlar anlamına gelmekle beraber farklılaşma ve rekabette bir adım öne geçmek için yeni stratejiler belirlemek anlamına da gelmektedir. E-Ticaret sektörünün 2015 yılında pazarlama stratejileri adına neleri farklı yapması gerektiği yada yapmakta olduğu pazarlama aksiyonlarını ne şekilde revize etmesi gerektiği konusunda sektörde değişik fikir ve çalışmalar bulunmaktadır. 

Öncelikle her e-ticaret girişimcisinin tanıtım ve reklam faaliyetleri içerisinde Google Adwords, E-mail marketing, sms, sosyal medya reklamlarını kullanmak zorunda olduğu ve bu faaliyetlerin artık farklılık değil bir gereklilik olduğu konusunda bilgi sahibi olması gerektiği muhakkaktır. 



2015 yılında e-ticaret sitelerine trafik çekmekten ziyade internet üzerinden alışveriş yapma eğiliminde olan veya e-ticaret sitelerinden hali hazırda alışveriş yapan kişiler hedef kitle olarak belirlenecektir. Bu kitlenin alışveriş alışkanlıkları, mevcut internet kullanımında ziyaret ettikleri web siteleri ve bu siteler üzerine yapılacak reklam çalışmaları farklılaşma konusunda artı bir avantaj sağlayacaktır. Ayrıca 2015 yılında çok daha fazla ön plana çıkacağı tahmin edilen instagram ve youtube kullanımı da e-ticaret siteleri açısından yine avantaj olarak görülebilir. 

Akıllı telefon pazarının neredeyse doyuma ulaştığı ülkemizde mobil alışveriş her geçen gün artış göstermektedir. Akıllı telefonlar için geliştirilen e-ticaret uygulamaları ve bu uygulamalar vasıtasıyla yeniliklerin ve indirimlerin bildirim yolu ile telefon sahiplerine ulaştırılması orta ve uzun dönemde e-posta pazarlamasına göre daha az maliyet daha çok tanıtım anlamına gelecektir.


1 yorum for "E-Ticaret ve 2015 Pazarlama Stratejileri"

  1. Elinize sağlık.

Leave a reply

Yandex.Metrica