16 Şubat 2017 Perşembe
Ayakkabı Satan Bir Mağazada Dekorasyon Nasıl Olmalıdır?
Ayakkabı
mağazaları genellikle birbirine benzer dekorasyonlara sahip olmakla birlikte
işinin ehli bir mimar tarafından farklı bir şekilde dizayn edilmiş kadın ve
erkek ayakkabı mağazaları da yok değildir. Ayakkabı, teşhir uygulaması en
önemli olan aksesuarlardan biridir.
Mağaza dekorasyonunda teşhir
standları ayakkabının şıklığının önüne geçmeyecek şekilde dizayn edilmeli ve
dekorasyonun bir bütünlüğü ve satışı yapılan ürün konseptine uygun olması
müşteri beğenisi ve algısı için kilit noktalardır. Peki, Ayakkabı Satan Bir Mağazada Dekorasyon Nasıl Olmalıdır
Dekorasyonla Konbinlenmiş Bir Ayakkabı Şıklığı
Mağaza içindeki ayakkabı standları
soft renklerde ve led ışıklandırmalar ile dizayn edilirse sergilenen
ayakkabılar daha şık ve albenili olarak müşterilerin beğenisine sunulabilir.
Uygun alanlarda kullanılan boy aynasının mağazanın köşelerinde olması
müşterilerin kullanımı açısından olumlu olacaktır. Ayakkabı deneyen müşteriler,
sergilenen ürünleri kapatmayacak şekilde, denedikleri ürünleri ayna yardımı ile
görebilmelidirler.
Ayna karşısında yürüyüş mesafesinde bir alan
bırakılması, müşterinin ayakkabıyı alım kararını kolaylaştıracaktır. Mağaza
içerisinin çok ışıklı ve parlak renkli olması sergilenen ayakkabıların önüne
geçebileceği gibi ürünü arka plana atacaktır. Kare şeklinde ve merdiven
düzeninde rafların mağaza içerisine konuşlandırılması ve her bir bölüme uygun
konsepte ayakkabıların yerleştirilmesi ürün teşhirini başarılı kılacaktır.
Yazlık-kışlık, casual, klasik,
açık-kapalı ayakkabı grupları kendi reyon düzeninde sergilenmeli ve asla
birbirine karıştırılmamalıdır. Her bir reyon kenarında müşterinin ayakkabıyı
giyebilmesi için yine mağaza renk geçişlerine uygun olan rahat ve yükseklikleri
orantılı puf koltuklar tercih edilmelidir.
Ayakkabı satan bir mağaza müşteri profiline
göre vitrin tercihine gitmelidir. Kadın ayakkabıları satan bir mağaza olmak;
vitrininde topuklu, sezonun trendi ve en çok satan ayakkabı gruplarını
sergilemesi demek olurken erkek ayakkabı mağazalarındaki vitrinlerde rahat ve
kullanışlı ürünlerin olduğu, az ışıklandırılmış ve iç içe olmayan ayakkabı
sergilenme düzeni tercih edilmelidir. Nasıl bir dekorasyon olması gerektiğinin
müşteri profiline bağlı olduğu ise gözden kaçırılmamalıdır.