20 Aralık 2016 Salı
Sınırı Olmayan Ticaret
Elektronik ticaret yeni ekonominin farklı ticari bir boyutu olarak
değerlendirmektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin ürünü olan internetin
ticari faaliyetlerde kullanılmaya başlanması yeni bir ticari oluşumunu ve
gelişmesini sağlamaktadır. Bu yeni oluşum içerisinde ticaretin adı e-ticaret
olarak değiştirilmiştir. E-ticaret üretim ve tüketim yapan herkes tarafından
benimsenmiştir bu ise gelişmesine neden olmuştur. Bu gelişmeler ticarette
sınırların kalkmasına, yeni bir ekonomik yapının oluşmasına ve yeni bir pazarın
açılmasına sebep olmuştur. Bu yeni ticaret şeklinin oluşması ile akıllara
geleneksel pazarın yerini e-ticarete mi
bırakıyor soruların getirmiştir. Geleneksel yollarla yürütülen ticaret
işlemleri, e-ticaret kullanıcılarına çok daha fazla avantaj sağlamaktadır.
E-ticaretin sunduğu avantajlar arasında maliyet ve zaman tasarrufu, daha
geniş ölçekte pazarlama yapabilme ve pazarlama süreçlerini azaltılması, ticari
evraklar da oluşabilecek hatanın minimize edilmesi, evrakların azaltılması gibi
avantajlar sağlamıştır. Bütün bunların yanı sıra geniş pazarlara açık olması ve
pazara girişteki engellerin azalması ile rekabete arttırılması, bilginin aynı
anda sürekli ulaşılabilir olmasının yanında karşılıklı iletişime de yer vermesi
ve mesafelerin ortadan kaldırılması gibi avantajlar da sunmaktadır. Tüm bu
avantajların olduğu aynı zamanda sınırı olmayan bu pazarda firmalar için önemli
bir potansiyel oluşmaktadır. Bu yeni pazar'daki potansiyeli kullanmak her
firmanın amacıdır. Bu nedenle e-ticaret
danışmanlık hizmeti veren firmalarda ortaya çıkmaktadır. Bu firmalar
içerisinde e-ticaret kapsamında aklınıza gelebilecek her türlü desteği
firmalara sağlamaktadır.
Bu e-ticaret danışmanlık hizmeti veren
firmalar ile şirketlerin daha fazla gelişmesini sağlayan hizmet bütünleri
oluşmaktadır. E- ticaret danışmanlık
hizmeti aslında yeni bir pazara girmek için o pazardaki tüm ayrıntıları
bilmenin gerekliliği hususunda da yardımlar sağlamaktadır. E-ticaret
danışmanlığı hususunda ticari pazarda birçok firma bulunmaktadır. Bu firmaların
büyük ya da orta ölçekli üretim yapan ya da sadece hizmet sunan firmalara
birçok avantaj sağladığı bilinmektedir.
Sınırların olmadığı ve birçok müşteriye aynı anda ulaşma imkanının da
aynı anda sunulduğu, alım-satım işlemlerinin online olarak yapılmasına olanak
sunan ve her açıdan geleneksel ticaretten ayrılan bu pazarlar gelecek için
oldukça kolaylıktır.