8 Eylül 2013 Pazar

Google Canonical ve E-Ticaret

Google Canonical ve E-Ticaret

Bildiğiniz gibi Google yaptığı açıklamalar ve yayınlandığı güncellemeler ile özgün yayının ne kadar önemli olduğunu vurgulamaktadır. Bununla beraber de tespit edilen kopya içeriklerin ve sayfaların sitenize fayda sağlamayacağını da açıkça belirtmektedir. 

Bu açıklamalardan yola çıkarak e-ticaret sitenizde Canonical linkini mutlaka kullanmanız gerekmektedir. Canonical linkinin amacı sitenizde bulunan bir sayfanın çok sayıda indexlenmesini önlemektedir. Şöyle ki; Bir e-ticaret sitesinde benzer ürün gruplarını sıralayan birden fazla sayfa bulunması oldukça yaygın bir durumdur. Mesela, bir sayfada alfabetik sıraya göre ürünler listelenirken bir başka sayfada aynı ürünler fiyata göre ya da ürünün siteye eklenme tarihine göre sıralanmış olabilir.



Google bu tarz benzer içerikli sayfaları tespit ettiğinde sayfalardan bir tanesini seçerek indexler. Bu durumda diğer sayfanın daha iyi bir sonuç vereceğini ve o sayfanın indexlenmesinin e-ticaret sitemize ve müşterilerimize faydalı olacağını düşünüyorsak işte bu noktada Canonical linkini kullanmamız gerekmektedir.

rel="canonical" linkini kullanarak indexlenmesini istediğimiz sayfayı Google botlarına bildirebilliriz. Google botlarına rel="canonical" linki ile "Bu sayfaların içeriği aynı fakat bu sayfa daha faydalı" mesajını iletmiş oluyoruz.

rel="canonical" linkini <head>.....</head> tagları arasında aşağıdaki şekilde kullanabilirsiniz.

<link rel="canonical" href="http://LİNKİMİZİ BURAYA YAZIYORUZ" />

Bu şekilde benzer içeriklere sahip olan ancak farklı isimlerle erişilen sayfaların bir aldatmaca ya da yanlışlık olmadığı açıkça Google botlarına anlatılmakta ve ilgili e-ticaret sitesinin kalitesi Google'ın gözünde yükselmekte ve bulunabilme şansı artmaktadır.


Yandex.Metrica