8 Eylül 2013 Pazar

E-Ticaret Sitelerinde Google Rich Snippets Etiketlemesinin Önemi

E-Ticaret Sitelerinde Google Rich Snippets Etiketlemesinin Önemi

Google Rich Snipppets, e-ticaret sitenizde bulunan bilgilerin parametrik olarak, Google veritabanına kaydedilmesi ve aramalarda uygun sonuçlarda gösterilmesine dayanan bir etiketleme teknolojisidir. 

Google'ın bu teknolojiyi kullanıma sunmasında ki en önemli sebep Google arama motorunda yapılan sorguların altında ürün veya hizmetin içeriği ile alakalı bir satırlık bir bilgi verip aramayı yapan ziyaretçilerin sayfanın ne ile ilgilli olduğunu anlayabilmesi ve fikir sahibi olmasıdır.



Yeni sayılabilecek bir etiketleme olan Rich Snipppets, yaygınlaştıkça arama sonuçlarına direkt olarak etki edecek olan bu etiketleme e-ticaret siteleri için çok büyük önem arz etmektedir. Faydasının çok fazla olacağını belirttiğimiz Google Rich Snipppets yanlış yada hatalı kullanımında ise sıkıntılar oluşmasına neden olabilir.

Google Rich Snipppets ile Google arama motoruna e-ticaret sitenizde bulunan ürün kategorisi, ürün resim bilgisi, ürün açıklama bilgisi, ürün değerlendirme sayısı, ürün oylamaları (Yıldızlar), ürün adı, ürün fiyatı, ürün stok durumu ve ürün markası gibi bilgiler gönderilmektedir. Bu bilgilerin yanlış veya hatalı olarak gönderilmesi Google'da ürününüzün yanlış indexlenmesine ve buna bağlı olarak ta Müşteri şikayetleri konusunda mağdur olmanıza neden olabilir. 

Google Rich Snipppets özelliğinin e-ticaret sitenize uygulanmasından sonra sonuçların arama motorlarında görünmesi haftalar sürebilmektedir.


Yandex.Metrica