8 Nisan 2013 Pazartesi

Google Breadcrumb

Uzun zamandır sizlerle E-Ticaret üzerine makale paylaşamamıştık. Bugün Google'ın e-ticaret siteleri için uyguladığı önemli bir özelliği sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Bildiğiniz gibi arama motorundan sitenize gelen ziyaretçiler, size daha az reklam maliyeti ile daha çok satış imkanı sağlamaktadır. Bu sebeple arama motorlarına sitenizin uyumu ne kadar yüksek olursa o kadar çok ziyaretçi almanız muhtemeldir.

Google'ın Breadcrumb özelliğide bu uyumu sağlayabilecek önemli detaylardan birtanesidir. E-Ticaret sitenizde aktive edeceğiniz bu özellik ile arama motorlarına her bir ürünün kategori basamak düzenini bildirerek, arama motorlarının ürünlerinizi daha iyi anlamasını ve daha çok ziyaretçi yönlendirmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca arama sonuçlarında sitenizin adresi yerine, sitenizde kullanmış olduğunuz kategori basamakları yazılmakta ve arama motorlarından gelen müşterileriniz isterse ürün sayfasına gidebilmekte, isterse ürünün bulunduğu kategoriye yada daha üst kategoriye gidebilmektedir.

Örnek bir resim ile Google Breadcrumb özelliğini açıklamamız gerekirse gördüğünüz gibi, Google üzerinden yapılan bir aramada, kırmızı okla gösterilen bölümde, markalisa.com>Takı ve markalisa.com>Takı>Küpeler kategorilerinden hangilerine müşteriniz tıklarsa sitenin o bölümünü görüntüleyebilmektedir.






Yandex.Metrica